ZVV Succes/De Kasteleen 1 – White Stones 2 8-11-2019

ZVV Succes/De Kasteleen 1 – White Stones 2 1-4

Vrijdag 8 november speelde Zvv Succes/De Kasteleen 1 hun 7e competitiewedstrijd thuis in sporthal Wieringen tegen White Stones 2. De opstelling: S. Doesburg(Doel), Aloys Mereboer, R. Meilink,Youri Jansma, Stef de Koning(allen achter), M. Hoekstra, K. Posthumus, T. Bugel(allen voor). Coach: R. Biegstraten Afwezig: B. de Kleine, Stef de Koning

Bij Succes waren de meeste spelers weer aanwezig. Vorig seizoen won Succes uit en speelde gelijk thuis van White Stones. White Stones was vorig seizoen 7e in de 1e klasse A geworden. Toine Bugel viel in deze wedstrijd voor Succes.

Vorige keer had Succes uit tegen Texel’94 3 verloren. Het werd 6-3

Beide teams begonnen aftastend aan het wedstrijd. Al snel werd het tempo opgevoerd. White Stones speelde gedisciplineerd en liet de bal goed rond gaan. Succes speelde redelijk tot goed. White Stones had het betere van het spel. Het spel golfde op en neer. Succes kwam langzaam in een goed ritme de 1e helft. Toch kwam White Stones verdiend op voorsprong, 0-1. Succes kreeg ook een aantal goede mogelijkheden, maar de bal gin er niet in.  De ruststand was 0-1.

De 2e helft kende hetzelfde spelbeeld. Al werd Succes steeds sterker. Ze zochten meer de aanval en er kwamen levensgrote kansen voor de thuis ploeg. Uiteindelijk wist Stef de Koning heel koel te scoren. Na een goede loopactie stiftte hij de bal over de keeper, 1-1. Succes bleef sterk spelen en creëerde de ene kans naar de kans. Toine Bugel schoot de bal keihard op de paal. Aan de andere kant wist White Stones wel te scoren, 1-2. Succes zocht meer de aanval, maar de keeper van White Stones speelde een uitstekende wedstrijd. Kees Posthumus hield bewust een tegenstander vast en werd 2 minuten naar de kant gestuurd. Uit de man meer situatie wist White Stones te scoren, 1-3. Succes kreeg nog kansen via Maikel Hoekstra en Youri Jansma, maar de bal ging er niet. In de laatste minuten wist White Stone geflatteerd te scoren 1-4. De eindstand was 1-4. Scheidsrechter van Driel floot een goede wedstrijd. Volgende week speelt Succes/De Kasteleen 1 thuis tegen Vrone 2.