ZVV Succes/De Kasteleen 1 – Vrone 2 (8-3-2019)

ZVV Succes/De Kasteleen 1 – Vrone 2 (2-6)

Vrijdag 8 maart speelde Zvv Succes/De Kasteleen 1 hun 18e competitiewedstrijd thuis in de sporthal Wieringen tegen Vrone 2. De opstelling: S. Doesburg(Doel),Stef de Koning, R. Meilink, Stan de Koning(allen achter), Y. Jansma, M. Hoekstra, P. Mulder(allen voor). Coach:R. de Bie. Afwezig: B. de Kleine.

Succes was voor deze wedstrijd bijna helemaal compleet. Alleen Bart de Kleine was afwezig, maar hij traint gelukkig al weer. Vrone 2 stond 9e in de 1e klasse. Ze hadden ook de 1e periode gewonnen. Succes stond 7e en heeft het moeilijk in de 3e periode. Eerder dit seizoen verloor Succes ruim uit met 5-3.

Succes begon de wedstrijd niet scherp. Het strijdplan van Vrone werd snel duidelijk. Flink inzakken en counteren. Dit ging ze goed af. Mede doordat Succes niet scherp was, kon Vrone lekker counteren. Vrone kwam al gauw op een 0-3 voorsprong. Succes kon er aanvallend niet veel tegen over zetten. Ook hadden ze pech in de afronding. Alles werd op de keeper geschoten. Tegen het eind van de 1e helft liepen de frustraties hoop op bij Succes. Een speler van Succes werd er terecht met rood uit gestuurd. Uit de man meer situatie scoorde Vrone uiteindelijk, 0-4. Dit was tevens de ruststand.

De 2e helft kende hetzelfde spelbeeld. Succes ging nu volle bak druk zetten. Dit resulteerde al snel in een doelpunt. Na een schitterende pass wist Robin Meilink bij de 2e paal te scoren, 1-4. Na 10 min werd keeper Doesburg gewisseld voor veldspeler Jansma. Zo ging Succes proberen het gat te verkleinen. Succes ging goed met de man meer situatie om. Helaas schortte het aan de afronding, telkens werden de ballen door het midden op de keeper geschoten. Vrone wist uit een counter te scoren, 1-5. Even later scoorde Stan de Koning na een fraaie aanval, 2-5. Er werd nog een gemene overtreding op Stef de Koning gemaakt. De scheids gaf hiervoor uiteindelijk geel, maar ook geel voor Stan de koning na commentaar. Vrone scoorde nogmaals met een mooie boogbal over keeper Jansma, 2-6. Dit was ook de eindstand.