ZVV Succes/De Kasteleen 1 – Vrone 2 15-11-2019

ZVV Succes/De Kasteleen 1 – Vrone 2 4-1

Vrijdag 15 november speelde Zvv Succes/De Kasteleen 1 hun 8e competitiewedstrijd thuis in sporthal Wieringen tegen Vrone 2. De opstelling: S. Doesburg(Doel), Aloys Mereboer, R. Meilink, Stan de Koning, Stef de Koning(allen achter), M. Hoekstra, K. Posthumus, M. Schouwenaar(allen voor). Coach: Youri Jansma Afwezig: B. de Kleine

Bij Succes waren de meeste spelers weer aanwezig. Vorig seizoen verloor Succes uit en thuis van Vrone. Vrone was vorig seizoen 9e in de 1e klasse A geworden. Mark Schouwenaar viel in deze wedstrijd voor Succes.

Eerder dit seizoen had Succes 1-4 uit gewonnen van Vrone 2. Vorige week had Succes thuis tegen White Stones verloren. Het werd 1-4.

Beide teams begonnen aftastend aan het wedstrijd. Al snel werd het tempo opgevoerd. Het bleek al snel dat Succes de beter ploeg was. Succes speelde zeer gedisciplineerd en creëerde snel al een aantal goede kansen. De bal ging er al door net niet in. Na een mooie solo actie van Kees Posthumus scoorde hij beheerst, 1-0. Vrone kwam na een vermeende uit bal alleen voor de keeper van Succes, maar deze wist te redden. De ruststand was 1-0.

De 2e helft kende hetzelfde spelbeeld. Al werd Succes nog sterker. Ze zochten meer de aanval en er kwamen levensgrote kansen voor de thuis ploeg. Vrone raakte gefrustreerd door de scheidsrechter. Ze haalden zich zelf uit hun spel. Dit resulteerde in dat er speler van Vrone voor 2 minuten uit werd gestuurd, na commentaar op de scheids. Uit deze man meer situatie wist Robin Meilink te scoren, na een schitterende assist van de sterk spelende Mark Schouwenaar. Succes bleef sterk spelen en creëerde de ene kans naar de kans. Vrone kwam niet meer in hun spel en bleef maar mekkeren op de scheids. Na een mooi solo actie van Maikel Hoekstra, schoot hij de bal hard bij de 2e paal binnen, 3-1. De wedstrijd was gespeeld. Vrone bleef maar zeiken op de scheids. Weer werd er een speler uit gestuurd. En ook nu weer scoorde Succes, na een vlotte strakke aanval, rondde Robin Meilink bij de 2e paal af. De eindstand was 4-1. Scheidsrechter Degeling floot een goede wedstrijd. Volgende week speelt Succes/De Kasteleen 1 uit tegen Sporting S 1.