ZVV Succes/De Kasteleen 1 – Team sportstars Alkmaar 1 (9-11-2018)

Zaalvoetbalvereniging Succes/De Kasteleen 1 speelde vrijdag de 8e competitiewedstrijd thuis in sporthal Wieringen tegen Teamsport Alkmaar 1. Teamsport Alkmaar 1 is de koploper in de KNVB 1e klasse en maakte dat waar met een ruime overwinning, 2-6. Op basis van het getoonde spel was een gelijk spel verdiend geweest.

Succes speelde in deze wedstrijd met bijna dezelfde opstelling als vorige week. Robin Meilink was afwezig met een blessure en Stef de Koning verving hem.
Teamsport Alkmaar begon voortvarend aan de wedstrijd. Ze speelden erg snel en zetten goed druk. Veel werd de oud Eredivisie speler Hofman gezocht. Na 5 minuten stond Succes met 0-2 achter. Coach R. de Bie van Succes wijzigde de speltactiek. Succes ging gelijk hoog druk zetten. Dit pakte beter uit en na enkele minuten konden ze iets terug doen. Pieter Mulder scoorde 1-2. Na een gelukkige klutsbal wist Teamsport Alkmaar toch weer te scoren, 1-3. Even later werd het ook nog 1-4. Vlak voor rust scoorde Bart de Kleine na een mooie aanval, 2-4 De ruststand was 2-4.

De 2e helft kende hetzelfde spelbeeld. Succes bleef hoog druk zetten. Dit resulteerde in een aantal goede kansen. Succes had pech in de afronding. De wedstrijd werd op het randje van het toelaatbare gespeeld. Er werd 2 keer een man van Teamsport Alkmaar uit het veld gestuurd met geel. Succes speelde dit slecht uit en er werd niet gescoord. Ook Teamsport Alkmaar kon niet profiteren van een man meer situatie. Het breekpunt van de wedstrijd was dat een overtreding op Bart de Kleine niet werd bestraft. Uit die actie wist Teamsport Alkmaar te scoren, 2-5. De wedstrijd was gespeeld. Een minuut voor tijd wisten ze nog 1 keer te scoren, 2-6. De eindstand was 2-6. Dhr. Bos floot een goede wedstrijd. Volgende week speelt Succes/De Kasteleen 1 tegen FC Pellor 1.