ZVV Succes/De Kasteleen 1 – Limmen 1 14-2-2020

ZVV Succes/De Kasteleen 1 – Limmen 1 2-5

Vrijdag 14 februari 2020 speelde Zvv Succes/De Kasteleen 1 hun 15e competitiewedstrijd thuis in sporthal Wieringen tegen Limmen 1. De opstelling: S. Doesburg(Doel), Stan de Koning, R. Meilink, Stef de Koning(allen achter), B. de Kleine, T. Bugel, J. Norder (allen voor). Coach: Youri Jansma  Afwezig: K. Posthumus, M. Hoekstra

Succes was deze wedstrijd niet compleet. Kees Posthumus was afwezig vanwege werk, Maikel Hoekstra en Youri Jansma deden uit voorzorg niet mee. Eerder dit seizoen was Limmen thuis te sterk voor Succes; 5-2 . Limmen is kanshebber voor de titel. Ze staan 2e en Succes bungelt onderaan in de 1e klasse KNVB.

Limmen begon gelijk fel aan de wedstrijd. Ze zette Succes gelijk flink onder druk. Het bleek al snel dat het een moeilijke avond voor Succes zou gaan worden. Limmen speelde erg sterk, goede combinaties en heel veel strijd. Succes speelde met de oude garde een goede wedstrijd, maar kwam telkens een stap tekort. Limmen kwam al snel op voorsprong. Uit een corner wisten ze te scoren, de bal vloog binnenkant 2e paal er in, 0-1. Even later kwamen ze ook op 0-2. Succes probeerde het spel te maken en dat lukte aardig. Limmen verdedigde ook sterk. Jonge ploeg met allemaal jongens van 20. Het oude team van Succes had daar moeite mee. Het kwam toch terug in de wedstrijd door een doelpunt van Toine Bugel, 1-2. Even Later kon Robin Meilink de 2-2 maken, dat lukte niet. Ruststand was 1-2.

De 2e helft kende hetzelfde spelbeeld. Limmen schuwde niet om de spitsen van Succes flink aan te pakken. Telkens werden ze van achter op de enkels geschopt. De scheids trad hier niet tegen op. Door een aantal persoonlijke fouten in de opbouw van Succes scoorde Limmen de 1-3 en 1-4. Succes bleef het proberen, maar in de omschakeling werden ze telkens door Limmen afgetroefd. Uit de counter werd het zelfs 1-5. Uiteindelijk kon Toine Bugel nog iets trug doen na een mooie actie en stift, 2-5. Volgende week is Succes vrij.