ZVV Succes/De Kasteleen 1 – FC Pellor 1 (22-3-2019)

ZVV Succes/De Kasteleen 1 – FC Pellor 1 (4-1)

Vrijdag 22 maart speelde Zvv Succes/De Kasteleen 1 hun 20e competitiewedstrijd thuis in sporthal Wieringen tegen FC Pellor 1. De opstelling: S. Doesburg(Doel),Stef de Koning, R. Meilink, Stan de Koning(allen achter), Y. Jansma, M. Schouwenaar, P. Mulder(allen voor). Coach: R. de Bie Afwezig: M. Hoekstra, B. de Kleine,

Succes was voor deze wedstrijd bijna helemaal compleet. Maikel Hoekstra zat zijn laatste wedstrijd schorsing uit. FC Pellor stond 9e in de 1e klasse. Succes stond 7e en heeft het moeilijk in de 3e periode. Eerder dit seizoen won Succes uit met 2-3. Vorig seizoen werd Succes tegen Pellor 2 kampioen in de 2e klasse.

Succes begon de wedstrijd niet scherp. Na slordig balverlies van 1 van de verdedigers van Succes, speelde Pellor het keurig uit en scoorde makkelijk, 0-1. Pellor werd zo goed in het zadel geholpen. Het was duidelijk dat ze voor een gelijkspel naar Hippo kwamen. De gehele wedstrijd waren ze met de scheidsrechter bezig, die had hierdoor ook een zware wedstrijd. Uit een corner wist Mark Schouwenaar na een mooie aanval de bal bij de 2e paal binnen te tikken, 1-1. Succes had duidelijk het betere van het spel. Pellor kwam er niet echt meer uit. Af en toe met een gevaarlijke counter, maar keeper Doesburg was deze avond op zijn post. De ruststand was 1-1.

De 2e helft kende hetzelfde spelbeeld. Succes viel aan en Pellor verdedigde. Het was een kwestie van tijd dat Succes weer zou scoren. Pellor bleef telkens nog tegen de scheids zeuren en opmerkingen maken. Dit resulteerde tot een rode kaart voor de coach van Pellor. Even later schopte een speller van Succes na. Er ontstond een opstootje tussen een speler van Succes en Pellor gaf de scheidsrechter de verkeerde speler van Pellor een gele kaart. Zo werd Pellor nog een rode kaart bespaard. Nu moest er 2 minuten lang door beide teams met een man minder gespeeld worden. Na die 2 minuten wist Youri Jansma gelijk slim te scoren, 2-1. Pellor leek na dit doelpunt gebroken, maar zette nog aan voor een aanvalsoffensief. Pieter Mulder had vanaf de zijkant van het veld een schitterende actie,maar zijn lobje belandde op de buitenkant van de paal. Even later bij balbezit van Succes wilde Stef de Koning de bal naar zijn spits passen, de bal werd door een speler van Pellor onderschept. Hij schoot de bal per ongeluk in zijn eigen doel, 3-1. De wedstrijd was nu gespeeld. Pieter Mulder besliste de wedstrijd na een mooie actie en schoot beheert binnen, 4-1. Over 2 weken speelt Succes zijn voorlaatste wedstrijd tegen Alkmaarsche Boys 1.