ZVV Succes/De Kasteleen 1 – Alkmaarsche Boys 1 17-1-2020

ZVV Succes/De Kasteleen 1 – Alkmaarsche Boys 1 3-7

Vrijdag 17 januari 2020 speelde Zvv Succes/De Kasteleen 1 hun 12e competitiewedstrijd thuis in sporthal Wieringen tegen Alkmaarsche Boys 1. De opstelling: S. Doesburg(Doel), Aloys Mereboer, R. Meilink, M. Hoekstra(allen achter), K. Posthumus, J. Norder, B. de Kleine(allen voor). Coach: Youri Jansma Afwezig: Stan de Koning en Stef de Koning

Bij Succes waren de meeste spelers fit na 5 weken winterstop. Bart de Kleine was er ook weer bij. Zelfs Jeroen Norder maakte zijn rentree na 3 jaar geen zaalvoetbal.Vorig seizoen verloor Succes uit en thuis van Alkmaarsche Boys. Alkmaarsche Boys was vorig seizoen 3e in de 1e klasse A geworden. En mist op een haar na promotie naar de KNVB Hoofdklasse

Beide teams begonnen aftastend aan het wedstrijd. Al snel werd het tempo opgevoerd. Het spel golfde al snel heen en weer. Alkmaarsche Boys had een overwicht. Succes kreeg na een afgeslagen aanval uit het niets een strafschop wegens hands. Maikel Hoekstra benutte de pingel feilloos, 1-0. Het team uit Alkmaar voerde de druk op en kreeg al snel goede kansen. Na een mooie actie vanaf de zijkant kreeg Jeroen Norder de kans op 2-0. Zijn schot belandde op de lat. Zo bleef het 1-0. Na een goede counter scoorde Alkmaarsche Boys vanaf rechts, 1-1. Eem minuut voor rust kreeg Alkmaarsche Boys makkelijk 2x een vrije trap dichtbij het doel van Succes. Uit de rebound scoorde de spelmaker beheerst. 1-2. Na een verkeerde breedte pass scoorde het team uit Alkmaar ook nog de 1-3. De ruststand was 1-3.

De 2e helft kende hetzelfde spelbeeld. Al werd Succes steeds sterker. Ze zochten meer de aanval en er kwamen kansen voor de thuis ploeg. Na een zeer fraaie loopactie van Bart De Kleine over bijna het hele veld lans de linkerkant, legde hij de bal panklaar voor Kees Posthumus. Hij rondde koel af, 2-3. Even later omspeelde Maikel Hoekstra de keeper van Alkmaarsche Boys. De keeper maakte ver buiten zijn gebied hands. De scheidsrechter zag dit niet. Uit de afgeslagen aanval counterde Alkmaarsche Boys naar 2-4. Na commentaar op de scheids kreeg Maikel ook nog onterecht geel. Succes moest nu 2 min met een man minder spelen. Na 20 seconden wisten de bezoekers hier al raad mee, 2-5. De  wedstrijd was nu gespeeld. Succes baalde als een stekker. Het werd zelfs nog 2-6 en 2-7. In de laatste mninuut deed Succes nog wat terug. Een vrije trap ging via Robin Meilink binnen, 3-7. Dit was tevens de eindstand. Over 2 weken speel Succes in Den Helder tegen FC Pellor 1.