Zaalvoetbalvereniging Succes Dames 1 kampioen (16-5-2018)

Uit de oude doos! 16-05-2018

Zaalvoetbalvereniging Succes Dames 1 kampioen

HIPPOLYTUSHOEF – Zaalvoetbalvereniging Succes/Vakgarage Verfaille Da 1 is kampioen geworden in de SZVV 2e klasse. De directe concurrent en nr. 2 in de stand Dirkshorn Da 2 verloor de laatste wedstrijd met 4-2 tegen VZV Da 1. Dirkshorn moest die wedstrijd met 0-20 winnen om Succes nog te kunnen achterhalen.

Dit is het 2e kampioenschap in 2 seizoenen voor de dames. Vorig seizoen werden ze ook al kampioen in de 3e klasse. Dit seizoen begon echter heel stroef voor Succes. De 1e wedstrijd voor de beker werd al gelijk verloren. Daarna volgde nog een verliespartij en een gelijkspel.

Langzamerhand begon de doelpuntenmachine van coach Sonja Verfaille te lopen. Er volgden een aantal dikke winstpartijen. In de winterstop stonden de dames bovenaan. In februari waren er door blessures opeens 2 verliespartijen. Hierdoor zakten de dames naar plek 2 in de stand. Het kampioenschap leek verkeken.

In de slotfase van de competitie liet de nieuwe nr.1 Dirkshorn punten liggen. En de Succes dames geloofden er weer in. Met een sterke eindsprint haalden ze het kampioenschap binnen. Het kampioenschap werd afgelopen vrijdag gevierd in de Kasteleen. De dames werden daar gehuldigd voor hun top prestatie. Ze promoveren volgend seizoen naar de SZVV 1e klasse.

Eindstand:
Team Pnt