ZA Bluedesk/Internet 1–ZVV Succes/De Kasteleen 1 (18-1-2019)

ZA Bluedesk/Internet 1–ZVV Succes/De Kasteleen 1 (5-6)

Vrijdag 18 januari speelde Zvv Succes/De Kasteleen 1 hun 13e competitiewedstrijd uit in de sporthal De Hoornse Vaart in Alkmaar tegen ZA Bluedesk/Internet 1 . De opstelling: S. Doesburg(Doel), Stef de Koning, Rick Jansma, R. Meilink(allen achter), T. Kamp, M. Schouwenaar, P. Mulder(allen voor). Coach B. de Kleine. Afwezig: Stan de Koning, Y. Jansma, M. Hoekstra, R. de Bie(Coach).

Succes kampte voor deze wedstrijd met veel afzeggingen. Helaas is Bart nog lange tijd geblesseerd en Stan en Youri waren op vakantie. Maikel had koopavond. Rick Jansma, Tom Kamp en Mark Schouwenaar vielen in. ZA Bluedesk/Internet 1 stond 11e in de 1e klasse. Willy Overtoom(oud AZ) maakte zijn debuut voor Bluedesk.

Succes begon de wedstrijd goed. Ze zetten de tegenstander op hun helft onder druk. In eersten instantie leverde dit nog geen grote kansen op. Na het afjagen van Robin op de helft van Bluedesk, wist hij te scoren, 0-1. Vrij snel daarna wist Bludesk uit de counter de gelijkmaker te scoren, 1-1. Succes bleef vooruit voetballen, dit leverde genoeg kansen op. Mark Schouwenaar scoorde uit een fraaie aanval, 1-2. Bluedesk scoorde nu ook gelijk weer uit een counter tegen, 2-2. Het hoog druk zetten van Succes, leverde wel wat ruimte achter de verdediging. Zo werd er weer door Bluedesk gescoord uit een counter, 3-2.

De 2e helft kende hetzelfde spelbeeld. Succes had het betere van het spel en Bluedesk kwam er niet meer aan te pas. Succes creëerde heel veel kansen. Stef de Koning had deze avond veel pech. Hij schoot 3x op de paal. Het was wederom Mark Schouwenaar die een leuke aanval afrondde, 3-3. Even later was het Pieter Mulder, die een aanval beheerst afrondde, 3-4. Ook de jongeling Tom Kamp deed een duit in het zakje. Na een mooi individuele actie scoorde hij, 3-5. Rick Jansma was ook dichtbij een doelpunt. Zijn schot ging binnenkant paal weer uit het doel. Na een knappe individuele actie van Mark Schouwenaar scoorde hij 3-6. Daarna kreeg Succes nog veel kansen, maar scoorde niet meer. De eindfase was er rommelig bij Succes. Bluedesk scoorde uit een rommelige situatie. Keeper Sandor Doesburg zag er niet goed uit, 4-6. Een paar minuten voor tijd scoorde Bluedesk wederom uit een rommelige situatie, 5-6. En in de laatste seconden had Bluedesk zomaar nog een penalty kunnen krijgen na een vermeende overtreding van keeper Sandor Doesburg. De scheidsrechter liet doorspelen en even later floot hij af. De eindstand was 5-6. Scheidsrechter van Driel floot een goede wedstrijd.