Vrone 2 – Succes/De Kasteleen 1 (2-11-2018)

Vrone 2 – Succes/De Kasteleen 1 5-3

Vrijdag 2 november speelde Zvv Succes/De Kasteleen 1 hun 7e competitiewedstrijd uit in sporthal De Oostwal tegen Vrone 2 De opstelling: S. Doesburg(Doel), Youri Jansma, Stan de Koning, R. Meilink,(allen achter) P. Mulder, M. Hoekstra, B. de Kleine(allen voor). Coach Stef de Koning. Afwezig: R. de Bie.

Succes speelde in deze wedstrijd met dezelfde opstelling als vorige week. Vrone was de voorlaatste in de stand. Succes staat 6e.

Beide teams begonnen aftastend aan het wedstrijd. Al snel werd het tempo opgevoerd. Succes had het betere van het spel en kreeg na verloop van tijd 4 levensgrote kansen. Het vizier stond niet op scherp. Vrone bleef zeer gedisciplineerd spelen. En kreeg ook kansen. Door een ongelukkig moment in de verdediging, ging de bal via een speler van Succes in het eigen doel, 1-0. Succes bleef goed combineren en kwam voor rust nog op voorsprong. Maikel Hoekstra scoorde de 1-1 en even later was het Pieter Mulder met de 1-2. De ruststand was 1-2.

De 2e helft kende hetzelfde spelbeeld. Succes was beter en kreeg ook meer mogelijkheden. Na 10 minuten spelen kwam Vrone uit het niets op gelijke hoogte, 2-2. Succes kreeg moeite met de omschakeling van aanval naar verdediging. Te vaak werd er niet meer mee gelopen met de tegenstander. In deze klasse is dat dodelijk, zelfs als de tegenstander minder is. ZO kwam Vrone zelfs op voorsprong, 3-2. Maikel Hoekstra scoorde met een mooi afstandsschot, 3-3. Even later was het al weer 4-3, na het niet meelopen bij een corner voor Vrone. Succes ging zonder keeper spelen, met een extra veldspeler probeerde ze tij te keren. Sandor Doesbrug werd voor Youri Jansma gewisseld. Dit werkte averechts. Het werd 5-3 en Youri Jansma werd met nog 3 minuten te spelen uit het veld gestuurd met geel. In de laatste 3 minuten werd er niet meer gescoord. De eindstand was 5-3. Dhr. Rots floot een redelijke wedstrijd. Volgende week speelt Succes/De Kasteleen 1 tegen de koploper Teamsport Alkmaar 1.