White Stones 2 – ZVV Succes/De Kasteleen 1 (7-12-2018)

White Stones 2 – ZVV Succes/De Kasteleen 1 (2-3)

Vrijdag 7 december speelde Zvv Succes/De Kasteleen 1 hun 11e competitiewedstrijd uit in de sporthal De Watertoren in Egmond tegen White Stones 2. De opstelling: S. Doesburg(Doel), Youri Jansma, Stan de Koning, R. Meilink(allen achter), T. Kamp, M. Hoekstra, J. de Jonge(allen voor). Coach B. de Kleine. Afwezig: Stef de Koning, P. Mulder, R. de Bie(Coach) .

Succes kampte voor deze wedstrijd met veel afzeggingen. Helaas zijn Pieter en Bart geblesseerd en Stef was op vakantie. J. de Jonge van de JO19 maakte zijn debuut voor Succes 1. T. Kamp viel wederom weer in. White Stones 2 stond 5e in de 1e klasse. Hun 1e speelt Eredivisie zaalvoetbal

Succes begon de wedstrijd goed. Maar het bleek al snel dat White Stones 2 een zeer goede ploeg is. Allemaal jonge jongens die zeer fel waren. Ze zetten Succes gelijk op hun helft onder druk. Succes had hier in eerste instantie veel moeite mee. Dit resulteerde in aardig wat balverlies. White Stones kreeg zeer aardig wat kansen, maar Succes stond weer goed te verdedigen. En Keeper Sandor Doesburg speelde een fantastische wedstrijd. Succes kwam tegen de verhouding in op voor voorsprong door geplaatst schot van Youri Jansma, 0-1. Even later kreeg White Stones een discutabele vrije trap aan de zijkant van het veld. De muur werd niet goed neerzet, waardoor White Stones makkelijk kon scoren, 1-1. White Stones bleef tot de rust de betere ploeg. Succes hield stand, de ruststand was 1-1

De 2e helft kende hetzelfde spelbeeld. Het team uit Egmond speelde in een hoog tempo en bleef goede kansen creëren. De verdediging en keeper van Succes speelden een zeer goede 2e helft. Ook de 2 jonge aanvallers Jesse en Tom speelden een super wedstrijd. Ze draaiden moeiteloos mee op dit niveau. Na 1 van de spaarzame aanvallen van Succes wist Youri Jansma weer te scoren, 1-2. Het leek er op dat dit ook de eindstand zou worden. De scheidsrechter gaf een aantal minuten voor een zeer discutabele strafschop. De bal werd keurig weg gespeeld door Robin Meilink, maar de scheids zag dit totaal anders. De penalty werd beheerst binnen geschoten, 2-2. White Stones ging vol voor de winst. Dit leverde nog enige hachelijke momenten voor het doel van Succes op. Een minutt voor tijd kreeg Succes aan de zijkant van het veld een vrij trap. Maikel Hoekstra schoot hem keihard voor. Youri kon hem via de tegenstander binnen tikken, 2-3. White Stones liet de laatste minuut de keeper meedoen en dit leverde nog 2 grote kansen op, maar Sandor stond telkens op zijn post. De eindstand was 2-3. Scheidsrechter Landwehr floot een redelijke wedstrijd.